פורסם על ידי: or100 | מאי 22, 2009

פסיכולוגיה בין המינים יחידה 5:התפתחות הזהות המינית – מבוא

התפתחות מינית

  • {יש לזכור שכפי שלמדנו ביחידה 2 שבאותם מקרים שבהם המבנה האנטומי של פרטים אינו הולם את המבנה הגנטי שלהם הרי שהתפתחותה של הזהות המינית אצלם כפופה לסיווג המיני שלהם בידי הסביבה- בעיקר ההורים- לעתים שני פרטים הדומים זה לזה במאפיינים הביולוגיים מפתחים זהות מינית (מגדרית) שונה והתנהגויות שונות}

  • למעשה מהרגע שנוצר הסיווג – בן או בת- מתרחשת התפתחותינו  האישית על פי תהליך הנפרד מהמבנה הכרומוזומלי או ההורמונלי שלנו.

  • בהתפתחות הזהות המינית מדובר על תהליך שבמהלכו בני אדם לומדים/ מבינים/ מפנימים שהם שייכים למין מסוים ולומדים להתנהג בהתאם
  • אנחנו רוצים להסביר מדוע בן מתנהג כמו בן ומדוע בת מתנהגת כמו בת.

  • בתוך היחידה יש 4 גישות מרכזיות
  • בתוך הגישות יש מספר תיאוריות
  • בתוך כל תיאוריה יש מחקרים

  • כששואלים על הבדלים בין שתי גישות אז לא מדובר על תיאוריות ספציפיות
  • כלומר אם נדרשת התייחסות לגישה אז לא צריך להתייחס לתיאוריה ספציפית.

  • ארבעת הגישות הן :
  • הגישה הפסיכואנליטית
  • גישת הלמידה החברתית
  • הגישה הקוגניטיבית
  • גישת הקונסטרוקציוניזם (= הבניה)  החברתי (אפשר לראות בגישה זו כענף של הגישה הקוגניטיבית)

מודעות פרסומת

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s

קטגוריות

%d בלוגרים אהבו את זה: